Olvass!

KönyvesBlog

Divatikon lett a nyolcvanéves Joan Didionból

2015. január 08. .konyvesblog.

Hamvas tinilányok és körülrajongott reality-sztárok helyett egy igazi irodalmi ikont tett meg a 2015-ös tavaszi kampánya arcának a francia Céline divatház. A luxusmárka ugyanis Joan Didion írónőt kérte fel, hogy szerepeljen a kampányában, a fotókat Jürgen Teller készítette. A hírre felbolydult az internet, az írónő azonban a The New York Times-nak nyilatkozva szerényen csak annyit mondott, fogalma sincs, mi ez a nagy hajcihő a fotói körül, ráadásul kiderült az is, hogy a kilencvenes évek legelején egyszer már részt vett egy Gap-kampányban.

Didion csomagolási listája amúgy már a hetvenes években híressé vált, évtizedekkel ezelőtt készült fotóinak remake-jei pedig már korábban felbukkantak a Céline-nél.

Didion azonban a hatvanas évek végétől kezdve korántsem a külsejével, sokkal inkább az esszéivel és a regényeivel szerzett magának hírnevet, magyarul Salvador és Imádságoskönyv című kötetei jelentek eddig meg. Didiont a 2000-es évek elején több tragédia is érte, hiszen alig két éve leforgása alatt veszítette el a férjét és a lányát; 2005 óta New Yorkban él.

 

Unokaöccse, Griffin Dunne a Kickstarteren gyűjtött pénzt (sikeresen!) ahhoz, hogy dokumentumfilmet készíthessen Didion életéről. A filmben az írónő mellett megszólal Patti Smith, Vanessa Redgrave és Bret Easton Ellis is.

Forrás: Guardian

A bejegyzés trackback címe:

https://konyves.blog.hu/api/trackback/id/tr187052789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.