Olvass!

KönyvesBlog

A legjobb barátunkká szelídíthetjük a stresszt

2015. október 22. .konyvesblog.

olvasonk_szerint_2_4.JPGAnna Black Londonban él és dolgozik. Saját stresszes életét szerette volna jobbá tenni, így talált rá a mindfulness meditáció gyakorlatára, amit már 2006-óta oktat. A Tudatos jelenlét az első könyve, 2012-ben jelent meg, és Black azóta is meditációs könyveket ír. A könyv kézbevételekor azt kapjuk, amire számítunk. Nem vastag, de kézikönyvszéles, jó minőségű kiadványt. Kezdő meditációs technikát ismertető, célorientált szakkönyvet, gyönyörű külsőségekbe öltöztetve.

Célja, hogy elsajátíthassunk olyan gyakorlatokat, amelyek segítségével „együtt élhetünk” azzal, ami felmerül bennünk. Nem a mindent pozitívnak látó szemellenzős irányzatot követi, hanem a tudatos jelenlétet. Utóbbi lényege, hogy minden tapasztalásra nyitottak legyünk, a jóra éppúgy, mint a rosszra és a semlegesre. Meditációival javíthatunk testi-lelki egyensúlyunkon, testtudatunkon, a mindennapi rutin időveszteségeit a saját hasznunkra fordíthatjuk, növelhetjük önbizalmunkat és kezelni tudjuk a stresszt. Mai világunk legnagyobb farkasát szelídíthetjük meg működésének megismerésével, tudatos megélésével.

Anna Black: Tudatos jelenlét - Mindfulness a mindennapokban

Fordította: Vajda Tünde, Partvonal, 2015, 144 oldal, 2990 HUF

 

A könyv nagyon gyakorlatias. Az egyes meditációs gyakorlatok egy oldalpárra kerültek a hozzájuk tartozó magyarázatokkal, és inspirációkkal együtt. Ha jobban el szeretnénk mélyedni, vagy több magyarázatra van szükségünk, kapunk segítséget: több helyen könyvhivatkozás szerepel, ami alapján továbbfejlődhetünk, de sajnos a végéről a magyar fordításban hiányzik a bibliográfia, ami több angol webodalt is tartalmaz. Marad a mazsolázás, ha úgy érezzük kinőttük a könyvet. Egyszerű, bárhol elvégezhető meditációkat tartalmaz, gyakorlásukhoz nincs szükség eszközökre, túl sok időre sem. Majdnem minden élethelyzetre ajánl gyakorlatot: találhatunk a könyvben dugóban ülve végezhető vagy épp baba-mama gyakorlatot, és a jobb agyféltekés rajzolás alapgyakorlatára is rátaláltam benne.

A kötet illusztrációi gyönyörűek: tus- és vízfestékhatású funkcionális grafikák. Olyan módon segítenek, mint a rózsafüzér, az asztalra kitett bor és gyertya, meditációs füstölő, vagy a rituális kávé egy nyugodt sarokban. Jelzések, hogy egy pillanatra máshogy szemléljük a világot, és lépjünk túl a napi roboton, azért, hogy jobban érezzük magunkat. Bár az ajánló szerint nőknek szánták az Angyalműhely-könyveket, én nem szűkíteném le ennyire az olvasótábort. Borítója inkább férfias, csomagolópapír-barna színével, határozott betűivel. A fontválasztás a könyv egységét nézve tetszetős, de az olvasást nehezíti a keskenyített, nagy középméretű betűtípus. Igaz, hogy a lassított olvasási tempó javíthat a megértésen, de nagyon fárasztó volt hosszú ideig olvasni. A félkövérrel hangsúlyozott szövegrészek kiemelik a könyv mondanivalóját, jól jelezve a könyv sarokköveit. A designelemek elkülönítik a gyakorlatokat, megjegyzéseket, működő egységgé formázzák a tartalmat. Különösen tetszett a fejezeteket elválasztó egyszerű, egyoldalas festett háttér, ami színkódként jelöli a szakaszokat. A szivacsozott betűdizájn az angol kiadáshoz képest visszafogott, szerencsésnek tartalom hogy a tartalomjegyzékben is moderálták, magyar kiadásban már nem hullámvonalban kell végig silabizálnunk a fejezetcímeket.

Remek ajándék annak, akinek a polca tele van A. J. Christian könyveivel, vagy érdekli a buddhizmus, tetszett neki A békés harcos útja című film vagy Dan Millman írásai. 

Szerző: Skylis

A bejegyzés trackback címe:

https://konyves.blog.hu/api/trackback/id/tr918011229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.